12 January, 2009

နာခံမႈကိုစစ္ေဆးျခင္း (အႏွစ္ခ်ဳပ္)


ေရးသူ-မိုးသီးဇြန္
(အႏွစ္ခ်ဳပ္)
ေလာကနီတိကို ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္နီးပါး ဘယ္သူမွ ေ၀ဖန္ခဲ့တာမေတြဖူးဘူး။ အခု က်ေနာ္ေ၀ဖန္တာ ပထမဆံုးပါ။ က်ေနာ္ေ၀ဖန္ရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ေလာကနီတိထဲမွာ ေရွးေဟာင္း ဟင္ဒီႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈေရး အယူအဆေတြက အႀကီးအက်ယ္လႊမ္းမိုးေနလို႔ပါ။
မိုးသီးဇြန္

ဒီစာအုပ္မွာ အဓိကေဆြးေႏြးထားတာက ဒီေန႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဟာ အေၾကာက္တရားေတြ လႊမ္းမိုးေနတယ္။ ရလဒ္ကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္သက္ဆိုးရွည္လာတယ္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔ အဖြဲ႔အစည္း က်ဆံုးသြားတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာရတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ လူမႈအဘိဓမၼာျဖစ္တဲ့ ေလာကနီတိထဲမွာ အေၾကာက္တရားေတြ၊ လက္စားေခ်မႈေတြ၊ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုခြဲျခားဆက္ဆံတာေတြကို သြပ္သြင္းေပးထားလို႔ျဖစ္တယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု တိုးတက္ႀကီးပြားဖို႔အတြက္ ေမတၱာတရား၊ ဆင္ျခင္တုံ တရား၊ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳမႈေတြကို လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ က်င့္သံုးဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ တင္ျပထားတယ္။
ေလာကနီတိကိုႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္နီးပါး ဘယ္သူမွေ၀ဖန္ခဲ့တာ မေတြ႔ရဘူး။ အခုက်ေနာ္ ေ၀ဖန္ လိုက္တာ ပထမဆံုးပါ။ က်ေနာ္ေ၀ဖန္ရတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ေလာကနီတိထဲမွာ ေရွးေဟာင္း ဟင္ဒီႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈေရးအယူအဆေတြက အႀကီးအက်ယ္လႊမ္းမိုးေနလို႔ပါ။
ဒီအယူအဆေတြက အာဏာရွင္စနစ္ကို အားေပးတဲ့ အယူအဆေတြ၊ အေၾကာက္တရား၊ လက္စား ေခ်မႈနဲ႔ ရန္လိုမႈေတြကို သြပ္သြင္းထားတဲ့ အယူအဆေတြျဖစ္လို႔ပါပဲ။ အခ်ဳိ႕အယူအဆေတြမွာ မိဘကိုေတာင္ ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္ခိုင္းတာမ်ဳိးေတြပါ၀င္ေနတာေတြ႔ရေတာ့ စိုးရိမ္စရာေကာင္းလွပါတယ္။
က်ေနာ္ေ၀ဖန္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးမွာ ေမတၱာတရား၊ အျပန္အလွန္ေလးစား မႈနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားေတြ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ရွင္သန္ေစခ်င္လို႔ပါ။
ဒီထက္ရွင္္းရွင္းေျပာရရင္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး၊ တိုင္းရင္းသား အခြင့္အေရး၊ စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး၊ ႀကီးပြားတို႔တက္ေရးေတြကို ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာထြန္းကားေစခ်င္လို႔ပါပဲ။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ သစၥာတရားေလးပါး၊ မဂၢင္ရွစ္ပါး၊ ေမတၱာတရား၊ ၿငိမ္းခ်မ္ေရးတရား ေတြက ဒီေန႔ကမၻာမွာ ေခတ္စားလာတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ရဲ႕ တန္ဖိုးေတြနဲ႔ ထပ္တူရွိေနပါလ်က္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလို ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားတဲ့ သဘာ၀အရင္းအျမစ္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ႏိုင္ငံက ဘာျဖစ္လို႔ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ လိမ္ညာ ခ်စားမႈေတြ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေတြ တည္ရွိေနရတာလဲဆိုတာပဲ။
ဗုဒၶတရားေတြက လူတစ္ေယာက္ဘ၀မွာေရာ၊ ႏိုင္ငံတစ္ခုဘ၀မွာပါ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေကာင္းေတြအျဖစ္ တည္ေဆာက္လို႔ရႏိုင္ရဲ႕သားနဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္မတည္ေဆာက္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနရတာလဲ။ က်ေနာ္ေလ့လာ ေတြ႕ရွိတာ ကေတာ့ ဗုဒၶတရားေတြဟာ လူေတြရြတ္ရုံေလာက္သာျဖစ္ေနရၿပီး ေလာကနီတိထဲက စဏက်နီတ တရားေတြကေတာ့့ ျမန္မာေတြရဲ႕ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚေတြအျဖစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ က်င့္သံုးေနၾကတယ္ဆိုတာကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။
စဏက်ဒႆနအယူအဆေတြကို ဗုဒၶေဟာတဲ့ တရားအနည္းငယ္နဲ႔ ေရာေမႊၿပီး ေလာကနီတိလို႔ အမည္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ေလာကနီတိက ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ လူမႈေရးက်မ္းတစ္ခုအျဖစ္ ထည္၀ါစြာ တည္ရွိခဲ့တယ္။ ေကာ့နဲလ္တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္က ျမန္မာ့လူမႈအဘိဓမၼာ(Burmese Pholosoph)လို႔ ေခၚတဲ့ စာအုပ္ အမ်ဳိးအစားမွာ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားတယ္။
ေလာကနီတိကိုျပဳစုတဲ့ ဆရာေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလားတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ျပဳစုခဲ့တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ျငင္းစရာမရွိဘူး။ တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ေပးေကာင္းေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒီေန႔မွာေတာ့ ေလာကနီတိရဲ႕ သင္ၾကားခ်က္ေတြက ေခတ္နဲ႔မေလွ်ာ္ညီတာကိုေတြ႔ရမယ္။ ေလာကနီတိမွာပါတဲ့ စဏက်ရဲ႕ အယူအဆေတြက ျမန္မာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို လႊမ္းမိုးေနပါတယ္။
စဏက်ရဲ႕အယူအဆေတြမွာ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြ၊ လူလူခ်င္းခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြ၊ ပရိရာယ္မာယာေတြ၊ ပဋိပကၡေတြမွာ အျပတ္ရွင္းေရးဆိုတဲ႔ အယူအဆေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေလာကနီတိကိုနည္းမ်ဳိးစံု ပို႔ခ်ခံထားရတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ မသိစိတ္ကို ဒီအေတြးအေခၚေတြက လႊမ္းမိုးထားတယ္။ ရလာဒ္ကေတာ့ အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ အေၾကာက္တရားကို အေမြရလိုက္တယ္။
ဒီေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ၊ လူ႔အခြင့္အေရး အခ်ဳိးေဖာက္ခံရဆံုးႏိုင္ငံ၊ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းအတြင္း ခ်စားမႈမ်ား အက်င့္စာရိတၳ ပ်က္ယြင္းမႈမ်ားနဲ႔ မတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ေဘးကပ္ဒုကၡမ်ားနဲ႔ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္းက သတ္မွတ္ျခင္းကိုခံရတယ္။ ရလာဒ္ကေတာ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ အဖက္ဖက္ကဆင္းရဲဒုကၡေတြကို ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ေနရတာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ေျပာစရာရွိပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံလို ေလာကနီတိကို မက်င့္သံုးတဲ့ အာဖရိကတစ္ခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာကို က်င့္သံုးတဲ့ အေရွ႕ဥေရာပလိုႏိုင္ငံေတြ၊ မူဆလင္ႏိုင္ငံတစ္ခ်ဳိ႕ေတြမွာလည္း ဘာျဖစ္လို႔ လူမႈဒုကၡေတြကို ရင္ဆိုင္ရတာလဲလို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ကေတာ့ ဆင္းရဲတဲ့ႏိုင္ငံမွာ ဘာသာအယူအဆေတြ မတူညီၾကေသာ္လည္း အာဏာရွင္စနစ္ကို အေျခတည္တဲ့ အေၾကာက္တရားကို အေျခခံတာ၊ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးသူငယ္ေတြအေပၚ ခြဲျခားဆက္ဆံတာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြအေပၚမွာ မဟာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကို က်င့္သံုးဖိႏိွပ္တာ အထက္ကလူေတြကို အလြန္အမင္းရုိေသေၾကာက္ရြံ႕ရတာ စတဲ့ လူမႈေရးတန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ တူညီေနတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီတန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြက လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး နယ္ပယ္ထဲကို ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ပ်ံ႕ႏံွ႕၀င္ ေရာက္ေနသလဲ။ နယ္ပယ္ေတြအားလံုးထဲကို ၀င္ေရာက္ေလေလ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက ပိုၿပီးေတာ့ဆင္းရဲေလ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ နယ္အားလံုးကို ၀င္ေနတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က စီးပြားေရးနယ္ေတြမွာ လြတ္လပ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီႏိုင္ငံေတြက စီးပြားေရးအရ တိုးတက္မႈကိုခံစားရတယ္။ ဥပမာ စကၤာပူလိုႏိုင္ငံမ်ဳိး။
ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ မြတ္စလင္နဲ႔ ဟင္ဒီဘာသာေတြမွာ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာတန္ဖိုး(Global Value)ေတြ ရွိေနတယ္။ ေဒသဆိုင္ရာ စံႏႈန္းေတြအေပၚ (Local) မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်င့္သံုးတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြက ေဒသဆိုင္ရာ လူမႈတန္ဖိုးေတြကို သြပ္သြင္းတဲ့ အတြက္ ဘာသာတရားေတြဟာ တစ္ခ်ဳိ႕ ႏိုင္ငံေတြမွာ ပံုဖ်က္ခံရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြလဲ မထြန္းကား၊ တိုင္းျပည္ေတြလဲ မႀကီးပြား ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။
စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးမွာ အယူအဆတစ္ခုကေတာ့ စစ္အစိုးရဟာ ဘံုရန္သူ၊ ျပႆနာအားလံုး ရဲ႕တရားခံဟာ စစ္အစိုးရပဲ ဆိုတဲ့အယူအဆ တစ္ခုပါပဲ။ ဒီအယူအဆက မွန္တယ္။ သို႔ေသာ္သူတို႔မွာ ျပင္ဆင္မႈ မရွိတာကိုေတြ႔ရတယ္။ ဒါကေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေလ့က်င့္ျခင္းမရွိတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းေတြက ဘာေတြလဲ။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုပိုင္ခြင့္၊ ေ၀ဖန္ပိုင္ခြင့္၊ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ၊ အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္း မျပဳတာ၊ ကေလးသူငယ္ေတြကို မရုိက္ႏွက္တာ၊ တိရိစာၦန္နဲ႔ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာ၊ အခြင့္အလန္းေတြကို တန္းတူညီမွ် ခံစားပိုင္ခြင့္ရွိတာ၊ ပုဂၢလိကလြတ္လပ္မႈကိုတန္ဖိုးထားတာ စသျဖင့္ေတြေပါ့။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြမွာ လူနည္းစုနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ထည့္သြင္းတာ၊ စစ္အစိုးရလိုပဲ အာဏာရွင္စနစ္ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို လူမႈေရးနဲ႔ႏိုင္ငံေရးမွာ ဆက္လက္ က်င့္သံုးေနတာရွိေနလို႔ပါ။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္က ပါတီ ၂၀၀ေက်ာ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေပမယ့္ ပါတီေတြအားလံုးဟာ အလြန္အမင္း ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈစနစ္ကို က်င့္သံုးေနဆဲ၊ လူမႈေရးစံႏႈန္းေဟာင္းေတြအေပၚမွာ သာယာေနဆဲ ျဖစ္တယ္။
ပ်ဥ္းမနား စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကလည္း ေလာကနီတိလို လူမႈေရးစံႏႈန္းေတြကို က်င့္သံုးေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြကလည္း ေလာကနီတိထဲက လူမႈေရးစံႏႈန္းေတြကို က်င့္သံုးေနတယ္။ ဘာထူးမွာလဲ။ ဘာမွမထူးဘူး။ ဒီေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ေျပာႏိုင္တာကေတာ့ ဘယ္သူပဲႏိုင္ႏိုင္ ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းဟာ ေသခ်ာေပါက္ ႀကီးပြားတိုးတက္လာႏိုင္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုးဟာ လူမႈေရးစံႏႈန္းေဟာင္းတစ္ခုတည္းကို က်င့္သံုးေနလို႕ပါ။ ဒါကေတာ့ ေလာကနီတိျဖစ္တယ္။ ေလာကနီတိကို အင္အားစုႏွစ္ခုလံုးက က်င့္သံုးေနၾကတယ္။ ရန္သူကို ႏိုင္ခ်င္ရင္ ရန္သူနဲ႔အေတြးအေခၚတူညီေနလို႔ မရဘူး။
၁၉၈၉ခုႏွစ္မွာ ရုရွားျပည္သူေတြက အာဏာရွင္စနစ္ကို ျဖဳတ္ခ်လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာရွင္ အႀကီးႀကီးကိုျဖဳတ္ခ်ၿပီး အာဏာရွင္အေသးစားျပန္ရလိုက္တာပဲ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ပူတင္လို ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အာဏာရွင္စနစ္ယဥ္ေက်းမႈကို ဆက္လက္ျမတ္ႏိုးေနေသးလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ကို ရုရွားလူထူက ဖ်က္သိမ္းလိုက္ႏိုင္ေပမယ့္ အေျခခံဥပေဒ အာဏာရွင္စနစ္(Autocracy)ေအာက္ကို ျပန္လည္က်ေရာက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာ္တိုကေရစီေအာက္မွာ အေျခခံဥပေဒေတြရွိတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲရွိတယ္။ ပါတီေတြရွိတယ္။ ဒီေတာ့လူထုမ်က္စိလည္သြားတယ္။ ငါတို႔မွာ ဒီမိုကေရစီရွိၿပီလို႔ထင္သြားတယ္။
ဒါေပမယ့္ အာဏာရပါတီက အၿမဲတမ္းအႏိုင္ရေနတယ္။ သူက လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ခံသစားပိုင္ခြင့္ေတြကို တစ္ပါတီထဲကဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္။ အတိုက္အခံေတြက ဘာအခြင့္အေရးမွ မရေတာ့ တေျဖးေျဖးနဲ႔ ခ်ည့္နဲ႔လာတယ္။ လူထုအတြင္းထဲမွာ အသင္းအပင္းေတြ တည္ေထာင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရး၊ လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးဟာ ဆက္လက္ျငင္းပယ္ခံေနရၿပီးႏိုင္ငံရဲ႕အာဏာဟာ လူနည္းစုလက္ထဲမွာပဲ ျပန္လည္က်ေရာက္ေနပါတယ္။ မေလးရွား၊ စကၤာပူႏိုင္ငံေတြမွာ က်င့္သံုးတဲ့စနစ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီႏိုင္ငံေတြက အာဏာကို လူနည္းစုလက္ထဲမွာ ဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္ဖို႔ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အမည္ခံသာ က်င့္သံုးခ်င္တယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ တန္ဖိုးအျဖစ္ ျပည္သူေတြကို မိတ္ဆက္မေပးခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီတန္ဖိုးေတြ လူထုထဲမွာ အက်ယ္အျပန္႔ သံုးလာေလေလ သူတို႔အာဏာ အ၀န္းအ၀ိုင္းက က်ဥ္းေျမာင္းလာေလေလ ျဖစ္မွာကို သူတို႕စိုးရိမ္ၾကပါတယ္။
ဒီအတြက္ သူတို႕က ေဒသဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ ခုခံလာတယ္။ အာရွတန္ဖိုးဆိုတာနဲ႔ လူထုကိုမိႈင္းတိုက္လာလာပါတယ္။ အာရွတန္ဖိုးဆိုတာကေတာ့ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေခတ္စားလာတဲ့အယူအဆပါ။ စစ္ေအးတိုက္ပြဲအၿပီး ကမၻာႀကီးဟာ အေတြးအေခၚလစ္ဟာသြားတယ္။ အေနာက္တိုင္းပညာရွင္တစ္ခ်ဳိ႕ အထူးသျဖင့္ ဖရန္စစ္ဖူကီယားမားရဲ႕ သမိုင္းနိဂံုးခ်ဳပ္သြားၿပီ (End of The History)မွာ အေတြးအေခၚ၀ါဒကို အေျချပဳတဲ့ပ႗ိပကၡဆံုးသြားၿပီး ပိုမိုပြင့္လင္းတဲ့ လစ္ဘရယ္ အေတြးအေခၚ ေတြက ကမၻာၾကီးမွာ ပိုၿပီးလႊမ္းမိုးလာေတာ့မယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ လစ္ဘရယ္၀ါဒကို စိန္ေခၚေနတဲ့ ၀ါဒႏွစ္ခုကေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္နဲ႔ ဖက္ဆစ္၀ါဒျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူကဒုတိယကမၻာစစ္မွာ ဖက္ဆစ္၀ါဒက်ဆံုးသြားတယ္။ စစ္ေအးတိုက္ပြဲမွာ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ က်ဆံုးသြားတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္အယူ၀ါဒ အေျခခံေတြ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒေတြ၊ လူမ်ဳိးခြဲျခားမႈေတြက လစ္ဘရယ္၀ါဒရဲ႕ ခ်ိန္းေျခာက္မႈအသစ္ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ သံုးသပ္ထားတယ္။ ဒီေနရာမွာသူ႕သံုးသပ္ခ်က္က လြန္တယ္လို႔ေျပာလို႔မရဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚအရ တိုက္ပြဲကၿပီးဆံုးသြားတဲ့ အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရးနဲ႔ ဘာသာေရးေတြက ဒီမုကေရစီလႈပ္ရားမႈေတြကို အဓိကဆန္႔က်င္သူေတြအျဖစ္ ေရွ႔တန္းကိုေရာက္လာၾကလို႔ပဲ။ အေေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာ မြတ္စလင္အေျခခံ၀ါဒီေတြနဲ႔ အေရွ႔ေတာင္အာရွက အာဏာရွင္ကလပ္အဖြဲ႔၀င္ေတြဟာ အမာခံေတြျဖစ္လာတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာစစ္အစိုးရလို အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရး ၀ါဒသမားေတြ ေခါင္းေထာင္ ထလာတယ္။
ထူးဆန္းဖို႔ ေကာင္းတာကေတာ အာဏာရွင္ေတြကို ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ အတိုက္အခံေတြနဲ႔ သူပုန္ေတြၾကားမွာေရာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႕ရဲ႕ လူမႈစံႏႈန္းေတြဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမလားဆိုတာကို ပူပင္ၾကမိလို႔ပါ။ သူတို႔ရေနၿပီးသား အဆင့္ေနရာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ ပူပင္ၾကမိလို႔ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရေနၿပီးသား အဆင့္ေနရာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ ပူပင္လာ ၾကတယ္။ ေဆာင္းတြင္းအိပ္မက္ ကေယာက္ကယက္ေတြျဖစ္လာတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို ကိုယ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ ေဘာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးကပဲ လုပ္ဖို႔ဆႏၵရွိၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ရလာဒ္က ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္လဲေရးဟာ ေႏွးေကြးလာတယ္။
ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြနဲ႔လူထုဟာ အဆက္ျပတ္ထြက္သြားတယ္။ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြဟာ မဟာသမုဒၵရာေရျပင္က်ယ္ထဲကို မေရာက္ေတာ့ပဲ ျမစ္က်ဳိးအင္းတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ျပတ္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ်တိမ္လာမယ္။ ေကာသြားမယ္။ ေနာက္ဆံုးေပ်ာက္သြားမယ္ ဒါကိုက်ေနာ္ အစိုးရိမ္ဆံုး။
အာဏာရအစိုးရေတြက အာရွတန္ဖိုးဆိုတာကို တညီတညာတည္း ေၾကြးေၾကာ္လာတယ္။ သူတို႔ဒီလို ေက်ာခ်င္းကပ္လိုက္ၾကေတာ့ အာရွတန္ဖိုးက သူတို႔အတြက္အက်ဳိးအျမတ္ေတြကို အႀကီးအက်ယ္ ခံစားေနရလို႔ျဖစ္တယ္။ သူတို႕ဆိုတာက ရန္ကုန္စစ္အုပ္စု၊ မေလးရွား၊ စကၤာပူ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ တရုတ္၊ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းကႏိုင္ငံေတြ၊ အိႏိၵယနဲ႔ ဂ်ပန္က တစ္ခ်ဳိ႔ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြပါ၀င္တယ္။
အာရွတန္ဖိုးဆိုတာႀကီးကို အႀကီးအက်ယ္ေ၀ဖန္သူကေတာ့ ပညာရွင္ေတြထဲမွာ အိႏၵိယႏြယ္ဖြား စီးပြားေရးပညာရွင္ အမာတီယာဆန္ (Amartya Sen)၊ တိုင္၀မ္သမၼတ (Lee Teng-Hui)၊ ေတာင္ကိုရီယား သမၼတေဟာင္း ကင္ေဒးဂ်ဳံ (Kim Dae Jung) တို႔ျဖစ္တယ္။ အမာတီယာဆန္က အာရွတန္ဖိုးဆိုတာက လြတ္လပ္မႈထက္ အမိန္႔ေပးတာ စည္းကမ္းကလနားေတြကိုသာ ပိုၿပီး အေလးထားေနတာျဖစ္တယ္လို႔ ေထာက္ျပ တယ္။
လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြဆင့္ကဲျဖစ္လာမွာကို စိုးရိမ္ေတာ့ အာရွတိုက္က အာဏာရွင္ေပါက္စေတြဟာ ေက်ာခ်င္းကပ္လိုက္ၾကတယ္။သူတို႔ေျပာေနတဲ့ အာရွတန္ဖိုးရဲ႕ အဓိကကေတာ့ ကြန္ျဖဴးရွပ္ေတြးအေခၚနဲ႔ ဟင္ဒီ လူမႈေရးစံႏႈန္းေတြကို ဘတ္လပိုင္ေရာေမႊထားတာေတြပါ။ အာရွတန္ဖိုးဆိုတာက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဆင္ျခင္တုံတရားထက္ အထက္ေအာက္ ရုိေသရတာ၊နာခံရတာ။ ပုဂၢလိကလြတ္လပ္မႈေတြထက္စာရင္ တိုင္းျပည္အက်ဳိးကိုဦးစားေပးရတာဆိုတာေတြျဖစ္တယ္။ ဒီတန္ဖိုးေတြက အာရွတိုက္ ၾကီးပြားတိုးတက္ေရး အတြက္ ပိုၿပီးကိုက္ညီတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အေနာက္တိုင္းကက်င့္သံုးမႈေတြ၊ အေနာက္တိုင္ယဥ္ေက်းမႈေတြ ဒါေတြက ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေရးနဲ႔ တိုးတက္ေရးကိုထိခိုက္တယ္ စသျဖင့္ေပါ့။ အာရွတန္ဖိုးကို သူတို႔ အသံအက်ယ္ဆံုး ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေပမယ့္ အေနာက္တိုင္းက ေခတ္မီသိပၸံနည္းပညာကိုေတာ့ သူတို႔က လက္ခံတယ္။ ခံစားေနၾကတယ္။ ဒါကလဲ ေခတ္မီနည္းပညာကို အာဏာရဲ႕ ေဒါက္တိုင္အျဖစ္နဲ႔ အသံုးခ် ႏိုင္ခဲ့လို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ အင္တာနက္လို ေခတ္မီ ဆက္သြယ္ေရး သိပၸံနည္းပညာကိုက်ေတာ့ လူထုေတြ သံုးစြဲမွာကိုေတာ့ သူတို႔က စိုးရိမ္ၾကျပန္တယ္။
ေခတ္မီသိပၸံနည္းပညာေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္ကိုဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္လို႔ သူတို႔စိတ္ကူး ယဥ္ၾကတယ္။ ေခတ္မီနည္းပညာသံုးစြဲတာ ေကာင္းပါတယ္။ တိုင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးမွာ အေရးႀကီးပါတယ္။
ဒါေပမယ့့္ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္က ပိုၿပီးေခတ္မီဖို႔လိုတယ္။ ရုရွားႏိုင္ငံဟာ သိပၸံပညာမွာ ေရွ႕တန္းေရာက္ခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံပါ။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို မက်င့္သံုးတဲ့အတြက္ ဆိုရွယ္လစ္ရုရွားက က်ဆံုးသြားခဲ့ၿပီမဟုတ္ပါလား။ အာရွတန္ဖိုးဟာ အသံုးမ၀င္ေတာ့တဲ့ ေဖာ္ျမဴလာျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာျဖစ္တဲ့ အာရွဘ႑ာေရး အက်ပ္ရိုက္မႈႀကီးက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
ထူးဆန္းတာက တစ္ခ်ိန္က ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးနဲ႕ ကြန္ျဖဴးရွပ္၀ါဒကိုဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ တရုတ္ျပည္က ကြန္ျဖဴးရွပ္၀တ္ရုံကို ဖံုခါၿပီး ျပန္၀တ္ လာတယ္။ ေဖာ္ထုတ္လာတယ္။ ဂ်က္လီပါတဲ့ သူရဲေကာင္း (Hero)လို ရုပ္ရွင္ကို တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေနာက္ကေန လူအင္အားေတြ ကူညီေစၿပီး ရုိက္ကူးေစလာတယ္။ ဒီလိုအာရွတန္ဖိုးေတြကို သြပ္သြင္းထားတဲ့ သူရဲေကာင္းလို ရုပ္ရွင္ကားေတြကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ လာတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ တီအန္ယင္မင္ အေရးအခင္းက တရုတ္အစိုးရရဲ႕ အာဏာကို လူထုက အတိအလင္း စိန္ေခၚလာလို႔ပါပဲ။
၁၉၈၈ခုႏွစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အဓိပတိလမ္းမေပၚက ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ ေၾကြးေၾကာ္ လိုက္တဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြက အာရွတိုက္ကိုတုန္လႈပ္သြားေစခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က ဗဟိုျပဳ ထြက္သြားတဲ့ ဒီငလွ်င္ဟာ တရုတ္ျပည္ကိုရိုက္ခတ္သြားတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံကိုအဖ်ားခတ္တယ္။ အင္ဒိုနီးရွားက ဆူဟာတိုကို အိပ္မက္ဆိုးေတြမက္ေစခဲ့တယ္။ အေရွ႕တီေမာကို ႏိုးၾကားလာေစခဲ့တယ္။
တရုတ္ျပည္က ထိပ္တန္းေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ၀မ္တန္းကို က်ေနာ္ေတြ႔ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႕ တရုတ္ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈဟာ ရုရွားက မီေခး ေဂါဘာေခ်ာ့ဗ္ (Mikhail Gorbacheve) အလည္လာတာရဲ႔ရိုက္ခတ္မႈလား၊ သူ႕ရဲ႕ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြက ခင္ဗ်ားတို႕႔ကိုစြဲေဆာင္ခဲ့လို႔လားေမးေတာ့ သူက “မဟုတ္ပါဘူး၊ ျမန္မာေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈႀကီးကသူတို႔ကိုစြဲေဆာင္လိုက္တာပါ”လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။
အာရွတိုက္ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈက အာဏာရသူေတြကိုသာ အက်ဳိးျပဳေနတဲ့ အာရွတန္ဖိုးကို စိန္ေခၚေနပါၿပီ။ အာရွတန္ဖိုးဆိုတာနဲ႔ ပိန္မသာ လိမ္မသာရွိတဲ့ ေလာကနီတိ္ကိုစစ္အုပ္စုက ျပန္လည္ ပြဲထုတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ လက္ထက္မွာပါ။ သူတို႔ သုရားတည္တာေတြ ေက်ာင္းေဆာက္တာေတြကို အႀကီးအက်ယ္လုပ္ျပခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုႏိုင္ငံေတာ္က ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္တဲ့ ဘာသာေရး အခမ္းအနားေတြမွာ အဂၤလိပ္ ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ႔ ရိုက္ႏွိပ္ထားတဲ့ ေလာကနီတိစာအုပ္ေတြကို လက္သိပ္ထိုး ျဖန္႔ေ၀ေလ့ရွိခဲ့ၾကတယ္။
တစ္ဖက္မွာလည္း ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြကို အႀကီးအက်ယ္ႏိွပ္ကြပ္၊ သူတို႔ကပဲ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြလိုပံုေဖာ္၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မကိုက္ညီဘူးဆိုၿပီး လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာလုပ္ငန္းေတြ တီထြင္ဆန္းသစ္ခ်က္ေတြကို အျပင္းအထန္ ပိတ္ပင္ၾက။ ဒီေတာ့ ဒီေန႔ျမန္မာ စတီရီယို အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ စြဲမက္စရာေတးသံေတြက ျမန္မာ့အသံနဲ႔ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္ေတြမွာ ထုတ္လႊင့္ခြင့္မရတဲ့ လမ္းေဘးဂီတအျဖစ္ အဆင့္ႏိွမ္ခံရတယ္။ သရုတ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ့ ျပင္းထန္တဲ့စြဲခ်က္ေတြနဲ႔ ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္တာကို ခံေနရတယ္။
ကိုဇာဂနာက ဘီဘီစီနဲ႔ ၂၀၀၆ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္ကူးအင္တာဗ်ဴးမွာ သရုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈလို႔ ပိတ္ပင္ေနရင္ သရုပ္မွန္ကဘာလဲ ျပပါလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။ တကယ္က စစ္အစိုးရသတ္မွတ္ထားတဲ့ သရုပ္မွန္ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာကေတာ့ လူငယ္ေတြက ေရခဲေရနဲ႔ ေလာင္းထားတဲ့ မ်က္ႏွာ အလြန္အမင္း ပ်ပ္၀ပ္က်ဳိးႏြံေနရတာသာျဖစ္တယ္။ ယံုၾကည္မႈ၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ၊ တက္ၾကြမဲ့ ဟုုတ္ကဲ့ဘ၀မွ်သာ။
ထူးဆန္းတာကေတာ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဆန္းသစ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြက ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြရဲ႕ မီဒီယာေတြမွာ ယေန႔လူငယ္ေရာ့ခ္ဂီတသမားေတြရဲ႕ သီခ်င္းသံစဥ္ေတြဟာ မၾကားရေသး သေလာက္ပါပဲ။ ဒီလူမႈစံႏႈန္းေတြတူေနတဲ့ အင္အားစုႏွစ္ခု ျဖစ္ေနတဲ့ပ႗ိပကၡမွာ အင္အားႀကီးတဲ့သူကလဲ ေနာက္ဆံုးမွာ အႏိုင္ရသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအင္အားစုၾကားမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ပ႗ိပကၡဟာ လူထုနဲ႔ ကင္းကြာသြားမွာ ျဖစ္တယ္။ လူထုေတြက ေလာကနီတိထဲက အေၾကာက္တရားေတြကို မလိုခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ လူေတြက လြတ္လပ္မႈ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အလုပ္အကိုင္၊ေျမယာနဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကိုလိုခ်င္ေနပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲကို လိုခ်င္ေနပါၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၈၈ အံုၾကြမႈႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေမလ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမ်ဳိးသား ဒီမိုုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို မဲေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြက ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို လိုခ်င္ရင္ ပါတီေတြ တည္ေထာင္ခြင့္ရရုံ၊ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ က်င္းပႏိုင္ရုံနဲ႔ ဒီမိုကေရစီဟာ ရွင္သန္မလာဘူး။ တိုင္းျပည္ဟာ ႀကီးပြားလာမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီတန္ဖိုးေတြကို စနစ္တက်က်င့္မွသာ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ ႀကီးပြားတိုးတက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ကိုလုပ္ရပါတယ္။ ေဟာင္းႏြမ္းတဲ့ လူမႈေရးစံႏႈန္းေတြ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စီးပြာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ကိုလုပ္ရတယ္။ ဒီအထဲမွာ အေျခခံက်တဲ့ ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ လူမႈေရးစံႏႈန္းေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ကိုလုပ္ခဲ့ရတာ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ၁၉၂၀ ၀န္းက်င္မွာ တူရကီႏိုင္ငံမွာ မူဆလင္ဘာသာေရးအတြင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ၁၈၆၈ခုႏွစ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ ေမဂ်ီေခတ္(Meiji era) ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ဒီလႈပ္ရွားမႈက ဂ်ပန္စက္မႈေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ အဓိက အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္ေစခဲ့ရတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ မင္းတုန္းမင္းေခတ္မွာ စက္မႈျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို ကေနာင္မင္သားလုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ကေနာင္မင္းသားႀကီးရဲ႕ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈဟာ ဂ်ပန္ေမဂ်ီေခတ္နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ နီ္းပါးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူရဲ႕ ေခတ္မီႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး စမ္းသပ္မႈေတြက ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကေတာ့ နယ္ပယ္အားလံုးထဲကို ဒီလို အာဏာရွင္ယဥ္ေက်းမႈက ၀င္ေရာက္ေနတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ျမန္မာျပည္ဟာ တစတစ ဆုတ္ယုတ္လာတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာအေမွာင္ေခတ္ကို က်ေရာက္သြားတယ္။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔လက္ပိုက္ အရံႈးေပးစရာမလိုဘူး။ ေအာင္ျမင္တဲ့ႏိုင္ငံတစ္ခုကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ၾကမယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့လူမ်ဳိးေတြဟာ ေအာင္ပြဲခံသူေတြရဲ႕စိတ္ထားထားတတ္ရမယ္။ ေအာင္စိတ္ဆိုတာ သတၱိ၊ အေၾကာက္တရားမဟုတ္။ သတၱိဆိုတာ ေမတၱာတရား၊ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ၊ အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳမႈနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖစ္တယ္။ လူေတြကို အေၾကာက္တရားသြပ္သြင္းတဲ့ ေလာကနီတိလိုသင္ၾကားခ်က္ေတြက အာဏာရွင္ယဥ္ေက်းမႈကို သက္ဆိုးရွည္ေစတယ္။ ေခတ္မီတိုးတက္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္….
၁။ အာဏာရွင္စနစဆန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈေတြကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရမယ္။
၂။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးရမယ္။
၃။ လြတ္လပ္တဲ့ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးရမယ္။
ဒီထဲမွာ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ဖို႔က အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္။ ဒီစာအုပ္မွာ အာဏာရွင္ဆန္တဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို သေႏၶတည္ေစခဲ့တဲ့ေလာကနီတိကိုပဲ အာရုံစိုက္ ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
(ကိုမိုးသီးဇြန္ ၏ နာခံမႈကိုစစ္ေဆးျခင္း စာအုပ္မွ ထပ္ဆင့္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
This blog information for all of Myanmar in Malaysia.

0 comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive